tirsdag den 13. december 2011

Der er noget galt med skole systemet !

Der er noget galt med skole systemet ! 

Jeg har lige siddet for "hyggens" skyld og talt sammen hvor mange lektioner og timer vi enten har haft vikarer i eller arbejd-selv i, siden året skole året startede (ca. 4 måneder). Jeg blev meget overrasket da jeg fik et resultat på:

111 lektioner, enten vikar eller arbejd-selv timer, ca. halvt af hver.
ca. 83 timer.
ca. 13 skoledage

Der er altså nogen (mig) der skal til eksamen til sommer og jeg er gået glip af koncentreret undervisning så længe! Det viser bare at man selv må gøre noget når skolen ikke kan dække alt det ind, og jeg vil da vædde med at vores klasse ikke er den eneste der har det sådan. Jeg forstår godt at det er økonomien, men lad være med at bruge den på fin kunst og alt muligt andet, det burde komme i sidste række. Brug den i stedet på de unges fremtid! Det er min mening. Drop alt der hedder dyre aktiviteter glem alt unødvendigt udstyr som ingen bruger, køb flere vikarer, bedre materialer og invester tid på dem det handler om børnene, de unge, eleverne. Jeg kan rigtig godt lide den skole jeg går på og det er ikke fordi at de ikke gør hvad de kan. Men det er også andre steder det sker, og det er trist at se at det går i den retning.


Konfekt !

Øf-Øf
Så er julekonfekten i hus og julehjerterne er lavet. Så må julen gerne snart se at komme :)
Min søde Marcipan gris til mandelgave 



Rosiner i chokolade 


Sød Marcipan nisse

                                                                                                 Sarah :*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar