tirsdag den 10. januar 2012

Det Sunde Alternativ

Det Sunde Alternativ 


Sundhed behøver ikke at være kedeligt, så længe du bare er kreativ, det er min holdning. 

Har besluttet mig for, at jeg skal begynde at spise sundere, end jeg har gjort de sidste par måneder. Indtil videre er det også gået strygende (overraskende nok).

Til morgen får jeg simpelhen et stykke rugbrød med f.eks. ost på. Jeg vil gerne pointere til dem der syntes at ost lugter og er klamt. Ost er altså mad, der er forskel på oste. Nogle oste er stærke og har en kraftigere lugt, og der er nogle oste, man ikke engang kan lugte. Nej jeg spiser ikke stærk ost, fordi jeg ikke kan lide det, men det giver mig altså ikke lov til at mobbe den. Når spøg til side.

Til frokost spiser jeg for det meste salat. Jeg har personligt haft en tabu omkring salat. Når jeg førhen har fået salat, har jeg sjældent brudt mig om det. Men jeg er begyndt at lave en fantastisk cæsar salat, med kylling og dressing som jeg simpelhen ikke kan få nok af.

Jeg har cuttet sodavand fuldstændig ud af mit daglige indtag. Ja det smager godt, men det er usundt og er skadeligt for tænderne.

Til mellem - måltid får jeg nogen gange yoghurt eller rugbrød eller en anden ting. Det afhænger lidt af om jeg er hjemme eller jeg er på farten.

Jeg har haft en rigtig dårlig vane, som jeg tror at jeg ikke er den eneste om. Om morgenen har man ofte ikke tid til så meget, derfor LAV MADPAKKEN AFTENEN FØR!. Det er meget lettere og så undgår du at, du f.eks. ikke får mad med og kommer hjem om eftermiddagen og æder løs. Eller også klapper du måske bare et par toast sammen eller usunde ting ned i tasken, det er jo ikke forfærdeligt sundt.
Prøv at undgå at tage ud og handle mens du er sulten, medmindre du har en ekstrem god afholdelse. Det der sker er at din krop er sulten og den er sådan set, ligeglad med hvad den får, bare den får noget. Det er der at det hele går galt. Fordi så går man ofte hen til det usunde mad, som man enten kan spise på vejen eller noget der er hurtigt at tilberede.

Husk sidst men ikke mindst at drikke så meget vand som muligt. Hvis du stadig mangler noge brus, så køb danskvand med forskellige smags varianter. Bla. Egekilde, citrus, tranebær eller blåbær/granatæble.


Opskrifter


Viunge ; Wraps med æg og skinke

http://www.viunge.dk/Beauty/Opskrifter/Opskrift_Wraps_med_aeg_og_skinke.aspx

Tjek Viunge's sunde fastfood


http://www.viunge.dk/Beauty/Opskrifter/Sund%20fastfood.aspx
Sarah :*

2 kommentarer:

  1. Årh, du gjorde da i hvert fald mig helt sulten!
    Osse selvom jeg lige har spist :P<3

    SvarSlet