onsdag den 25. januar 2012

A big step!

A big Step! 

I forgårs var jeg til orienterings aften, på et gymnasium. Det var med blandede følelser. Det med at skulle forlade en klasse, som jeg har fuldt i 10 år, på godt og ondt, er meget mærkeligt. Jeg glæder mig både til forandringer, men på den anden side, er jeg død nervøs og har bare lyst til at blive i folkeskolen. Jeg bliver i tvivl om jeg virkelig om nogle måneder, er klar til at skulle på gymnasium (selvom at jeg har fået af vide af lærere at jeg er klar) og om jeg vil være i stand til at kunne lave de ting, der bliver lavet på et gymnasium. Det føles som et stort skridt. 
Da jeg startede i børnehaveklasse, tænkte jeg jo ikke på alle de ting, som ville ske imellem klassen. Det er jo nogle mennesker, jeg er vokset op med. Men når jeg skal på gymnasium, så kan jeg jo lige pludselig tænke. Jeg kan måske lynhurtigt lure hvem det er jeg godt kan lide, og hvem det er jeg ikke kan lide. Jeg skal selv stå til ansvar for hvad jeg gør, og hvem jeg er sammen med. Jeg kan ryge ud i nogle sager, som jeg ikke kunne da jeg gik i folkeskole, fordi at der hele tiden var nogle lærere, som kunne tage over. Jeg føler at man mere skal fungere som sin egen lærer, når man kommer på gymnasium. Jeg håber bare at det går som jeg ønsker. Hvad skal i egentligt efter folkeskolen? hvis i ikke allerede er gået ud. 

Sarah :*

2 kommentarer:

  1. Hey Sarah! Jeg skal også på gymnasiet efter folkeskole, og har også gået rundt og tænkt helt de samme tanker som dig! På den ene side bliver det fedt, men på den anden siden så er folkeskolen så tryg. Det er noget man kender. Men det bliver helt sikkert fedt at komme videre. Et nyt kapitel, en ny start.
    Knus Ingvild.
    Ps. det var vildt hyggelig at se dig i mandags og håber at du har det godt! <3

    // ingslillalu.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der har det sådan med skridtet fra folkeskole <3! Det var også hyggeligt at se dig igen <3 ;*

    SvarSlet